7 de enero de 2015

Exemplo práctico de uso na aula

Aplicación: I-nigma
Prezo: gratuíto
Dispositivo: iPad e tamén disponible en Android
Descarga en APP Store
Descarga en Google Play



O primeiro achegamento do noso alumnado ós ipad foi co gallo da celebración do Día das Bibliotecas Escolares (24 de outubro). Interesabanos moito motivar ó alumnado de cara ó inicio do noso PDI anual, polo que quixemos involucralos nunha tarefa de investigación na que puxeran en xogo múltiples habilidades: a comprensión lectora, o traballo en equipo, o uso das novas tecnoloxías, as búsquedas eficaces en Google, a lectura de textos discontínuos (imaxes e mapas), as capacidades de síntese e relación...

Os lectores de códigos QR semellan unha ferramenta idónea para pasar de xeito sinxelo do formato papel ó formato dixital. Ese foi o medio que empregamos, pois, para introducir ó noso alumnado na celebración dun feito singular que acaeceu no 2014: o centenario do descubrimento do Pergamiño Vindel, onde aparecen recollidas as sete Cantigas de Martín Códax. 

O Equipo de Biblioteca, tras investigar na Rede, creou un código QR para acceder á información sobre o Pergamiño Vindel que nos pareceu máis axeitada para o noso alumnado (1º a 6º curso de Primaria). Para iso empregamos un xerador gratuíto de códigos QR de Google (goo.gl). Impreso en papel o dito código, os alumnos só tiveron que escanealo cos ipad, empregando para iso a aplicación gratuíta I-nigma. 

O proceso seguido na actividade podedes lelo neste enlace do blog da nosa Biblioteca: 


Resultou sorprendente a capacidade de observación e de relación dos rapaces. Enseguida (incluso sen ter na súa casa tabletas dixitais) adiviñaron que o símbolo pegado no reverso da copia do Pergamiño Vindel era un código QR, e que tiñamos que escanealo co ipad. Ademais, a motivación foi moi elevada. 

Pero, a nivel educativo, creo que resulta moi interesante a capacidade dos códigos QR para relacionar un documento escrito co mundo virtual, de xeito moito máis sinxelo a como viñamos facendo ata o de agora (probastes algunha vez a copiar unha dirección URL moi longa...?; seguro que vos equivocastes moitas veces). Co ipad, o proceso resulta inmediato e sen problemas. E como estas aplicacións tamén podemos descargalas nos móbiles, xa non dependemos de conexións a Internet. Un modo de expandir tamén a nosa actividade non só entre o noso alumnado, senon tamén entre as súas familias. 


--
Mónica Muñoz Sobrino
CEIP Frian - Teis

No hay comentarios:

Publicar un comentario